• BIST 106.862
  • Altın 145,039
  • Dolar 3,5263
  • Euro 4,1266
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 19 °C

RTÜK'ten Sözcü'ye sert tepki!

RTÜK'ten Sözcü'ye sert tepki!
RTÜK, Sözcü'de yer alan bazı Üst Kurul üyelerinin açıklamaları ile tutumlarının çeliştiğini ve haberde çarpıtmalar olduğunu açıkladı.

RTÜK'ten yapılan yazılı açıklamada, Üst Kurulu üyeleri Ali Öztunç, Süleyman Demirkan, Esat Çıplak ve Ersin Öngeltarafından yapılan ve medyaya "RTÜK üyelerinden seçim tepkisi" başlığıyla yansıyan yazılı açıklamanın çarpıtmalar ve çelişkiler içerdiği kaydedildi.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'ndan yapılan açıklama şöyle;

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Üyeleri Ali Öztunç, Süleyman Demirkan, Esat Çıplak ve Ersin Öngel tarafından yapılan ve medyaya “RTÜK Üyelerinden seçim tepkisi” başlığıyla yansıyan yazılı açıklama, çarpıtmalar ve çelişkiler içermektedir.

Üst Kurulun AK Parti kontenjanından seçilen üyelerini hedef alan açıklamada, Ülke TV, A Haber, Kanal 24, 360 TV ve ATV logolu kuruluşların çeşitli tarihlerdeki yayınlarından örnekler gösterilerek iktidar partisine yer verilirken diğer siyasi partilere yer verilmediği, böylece Yüksek Seçim Kurulunun siyasi partiler arasında fırsat eşitliği ilkesinin çiğnendiği, ancak Üst Kurulun bu kanallara yönelik herhangi bir “uyarı” dahi yapmadığı iddia edilmiştir. 

Oysa adı geçen Üst Kurul Üyelerinin açıkladıkları yayın süreleri, Üst Kurul Uzmanları tarafından hazırlanan raporlardan alınmıştır ve Üst Kurulun 27 Mayıs 2015 tarihli toplantısında görüşülüp değerlendirilen bu raporların Yüksek Seçim Kuruluna gönderilmesine karar verilmiştir. Çünkü seçim dönemlerinde yayın kuruluşlarının seçimlere ilişkin yayın ihlalleri Yüksek Seçim Kurulu tarafından karara bağlanmakta, Üst Kurulun yayın kuruluşlarına müeyyide uygulama yetkisi bulunmamaktadır. Bu husus RTÜK Üyeleri tarafından gayet iyi bilinmesine rağmen seçim döneminde RTÜK tarafından  “kanallara uyarı dahi yapılmadığını” ifade etmek iyi niyetle bağdaşmamaktadır.

Adı geçen Üst Kurul Üyelerinin bir kısmına atıf yaptıkları uzman tespitlerinin değerlendirildiği 27 Mayıs 2015 tarihli Üst Kurul toplantısında seçim yayınlarıyla ilgili çeşitli yayın kuruluşlarının yayınlarını kapsayan toplam 21 uzman raporu görüşülmüştür.

Üst Kurul Üyeleri ise bunların içinden sadece beşini seçerek, bu kuruluşların iktidar partisine yüzlerce dakika yer verirken, diğer siyasi partilere yer vermediklerini ve RTÜK’ün buna tepkisiz kaldığını iddia etmişlerdir. Oysa aynı Üst Kurul toplantısında Denge TV, Halk TV, Jiyan TV ve Özgür Gün TV ile ilgili benzer tespitlerin yer aldığı uzman raporları da görüşülmüştür. 8-21 Mayıs 2015 tarihlerinde bu kuruluşlardan Özgür Gün TV'de 827 dakika, Denge TV'de 451 dakika, Jiyan TV'de 351 dakika süreyle HDP faaliyetlerine ilişkin canlı yayın yapılmış, diğer siyasi partilerin faaliyetlerine ise yer verilmemiştir. Benzer şekilde Halk TV ise 8 saat 51 dakika süreyle CHP mitinglerini canlı olarak yayınlamış diğer partilere canlı yayınlarında yer vermemiştir. Bu kanallarla ilgili raporlar da diğerleriyle birlikte YSK'ya gönderilmiştir.

Ülke TV, A Haber, Kanal 24, 360 ve ATV’de iktidar partisine yer verilirken diğer partilere yer verilmemesini eleştiren ve bu nedenle AK Parti kontenjanından seçilen üyeleri, sanki bu kuruluşlara hiçbir işlem yapılmamış gibi haksız ve asılsız bir şekilde itham edenÜst Kurul Üyelerinin bazıları ise HDP’ye ve CHP’ye yüzlerce dakika yer verirken diğer partilere yer vermeyen Özgür Gün TV, Halk TV ve Jiyan TV’nin benzer yayın ihlallerini görmezden gelmeyi tercih etmişlerdir. Bu bakımdan tutumları açıklamalarıyla tamamen çelişmektedir.

AK Parti kontenjanından seçilen Başkan ve Üyeleri kurum verilerini çarpıtarak kullanmak suretiyle yıpratmaya çalışmak, ne kadar kurnazca olsa da, adaletle, vicdanla, dürüstlükle ve kamu görevi ciddiyetiyle bağdaşmayan bir tutumdur.

Kamuoyuna duyurulur.   

Bu haber toplam 355 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yolcu minibüsü ile otomobil çarpıştı: 12 yaralı16 Ağustos 2017 Çarşamba 22:58
  • Tunceli’de yıldırım düştü: 1 asker hafif yaralandı16 Ağustos 2017 Çarşamba 22:53
  • Servis aracında unutulduğu iddia edilen çocuğun ölümü16 Ağustos 2017 Çarşamba 22:24
  • Suudi Prens Bodrum’u helikopterle gezdi16 Ağustos 2017 Çarşamba 22:23
  • Seyir halindeki motosiklete silahlı saldırı: 2 ölü16 Ağustos 2017 Çarşamba 22:23
  • Meclisin gündemi İZDENİZ grevi16 Ağustos 2017 Çarşamba 22:13
  • Denizde kaybolduğu sanılan şahıs sağ bulundu16 Ağustos 2017 Çarşamba 22:13
  • Haber alınamadı, evde cesedi bulundu16 Ağustos 2017 Çarşamba 22:13
  • Fındık işçileri taşıyan traktör devrildi: 10 yaralı16 Ağustos 2017 Çarşamba 21:23
  • Kahramanmaraş’ta içme suyu gerginliği16 Ağustos 2017 Çarşamba 21:18
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2010 Aksiyon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 02122937548 | Haber Yazılımı: CM Bilişim