• BIST 109.330
  • Altın 155,771
  • Dolar 3,8638
  • Euro 4,5501
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 8 °C

RTÜK'ten operasyon ayarı

RTÜKten operasyon ayarı
RTÜK, uzmanlarca 9 televizyon kanalı hakkında hazırlanan 15 ihlal raporunu görüşerek Kanal D, Cem TV ve Fox TV'nin İstanbul merkezli operasyonla ilgili yayınlarının, haber sınırları içerisinde yapıldığına ve yayın ihlali bulunmadığına karar verdi.

RTÜK, uzmanlarca 9 televizyon kanalı hakkında hazırlanan 15 ihlal raporunu görüşerek Kanal D, Cem TV ve Fox TV'nin İstanbul merkezli operasyonla ilgili yayınlarının, haber sınırları içerisinde yapıldığına ve yayın ihlali bulunmadığına karar verdi. Üst Kurul, Halk TV hakkında düzenlenen üç rapordan ikisinde, Samanyolu Haber hakkında düzenlenen iki rapordan birinde de yayın ihlali olmadığı kanısına vardı.

RTÜK'ün dün gerçekleştirdiği toplantısında, Üst Kurul uzmanlarının, İstanbul merkezli operasyona ilişkin haber bültenleriyle ilgili hazırladıkları raporlar değerlendirildi.

Uzmanlarca 9 televizyon kanalı hakkında hazırlanan 15 ihlal raporunu görüşen Üst Kurul, Kanal D, STV, Samanyolu Haber, Cem TV, Fox TV ile Halk TV'nin operasyonla ilgili yayınlarının haber sınırları içerisinde yapıldığına ve yayın ihlali bulunmadığına karar verdi.

Buna karşılık Üst Kurul toplantısından, Kanal Türk, Bugün TV, Samanyolu Haber, EM TV, Sokak, Halk TV ile Ulusal 1'in iki yayınında ise operasyonla ilgili haberler verilirken, soruşturmanın gizliliğine riayet edilmediği ve yargı kararıyla suçlu ilan edilmeyen kişilerin suçlu gibi gösterildiği gerekçesiyle yayın ihlali yapıldığı değerlendirmesiyle söz konusu kuruluşlara müeyyide uygulanması kararı çıktı.

"Yayın hizmetleri hukukun üstünlüğü, adalet ve tarafsızlık esasına aykırı olmaz"

Üst Kurul, Kanal D, STV ve Samanyolu Haber'in 18 Aralık 2014, Cem TV'nin 19 Aralık 2013, Halk TV'nin 19 ve 29 Aralık 2013, Fox TV'nin 21 Aralık 2013'teki ana haber bültenleriyle ilgili uzman raporlarında, operasyona ilişkin bilgi ve görüntülerin "haber sınırları içerisinde" verildiğini değerlendirdi.

Kurul, EM TV'nin 19 Aralık 2013, Ulusal 1'in 26 Aralık 2013'teki haber bültenleriyle Sokak TV'nin 20 Aralık 2013'teki Medya Mahallesi programında yer alan operasyonla ilgili yayınlarda soruşturmanın gizliliğinin ihlal edildiğine karar verdi. Üst Kurul, söz konusu kuruluşlara 6112 Sayılı Yasa'nın "Yayın hizmetleri hukukun üstünlüğü, adalet ve tarafsızlık esasına aykırı olmaz" şeklindeki 8/1-c maddesinin ihlali nedeniyle müeyyide uygulanmasını kararlaştırdı.

Toplantıda, Ulusal 1'in 18, 20, 22 Aralık 2013'te yayınladığı Haber Merkezi, Televizyon Gazetesi ve Alternatif programları ile Halk TV'nin 17 Aralık 2013'te yayınladığı Sansürsüz Özel programında ise 6112 Sayılı Yasa'nın "Suçlu olduğu yargı kararı ile kesinleşmedikçe hiç kimse suçlu ilan edilemez veya suçluymuş gibi gösterilemez, yargıya intikal eden konularda yargılama süresince, haber niteliği dışında yargılama sürecini ve tarafsızlığını etkiler nitelikte olamaz" şeklindeki 8/1-i maddesinin ihlal edildiği değerlendirildi ve söz konusu kuruluşlara müeyyide uygulanmasına karar verildi.

Üst Kurul, Kanal Türk'ün 19 Aralık 2013'teki ana haber bülteni ile Bugün TV'nin 19 Aralık 2013'teki Erhan Akkuş ile Güne Bakış ve Samanyolu Haber'in 24 Aralık'ta yayınlanan ana haber bültenlerinde ise 6112 Sayılı Yasa'nın 8/1-c ve 8/1-i maddelerinin aynı anda ihlal edildiği gerekçesiyle müeyyide uygulanmasını uygun buldu.

www.aksiyonhaber.com

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2010 Aksiyon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02122937548 | Haber Yazılımı: CM Bilişim