Barışan Arda ve Sinemin ilk fotoğrafı
Cansu Dere yalnız kaldı
Songül: Artık anne olmak istiyor
Azeri kızı Günele 9 ay hapis şoku
Tuğçe Kazaz: Bikiniyle poz vermem
ANKET
Spor kulüpleri içerisinde hangi takım taraftarısınız ?
YAZARLAR
Recep Canpolat
PİYASALAR
DOLAR
1,8555
EURO
2,3350
IMKB
55.734
HAVA DURUMU
Ankara 10 / 22 °C
Antalya 16 / 22 °C
İstanbul 15 / 21 °C
İzmir 12 / 25 °C
MAİL LİST
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Rahim kanseri riskini azaltıyor

Kahve tüketiminin, rahim kanseri riskini azaltmakta etkili olabileceği bildirildi.
23.11.2011 10:33

ABD'de yapılan bir araştırma, günde 4 bardak ya da daha fazla kahve tüketen kadınların rahim kanserine yakalanma riskinin, günde ortalama 1 bardak ya da daha az kahve içenlere göre dörtte bir oranında azaldığını ortaya koydu.

Yaklaşık 67 bin Amerikalı katılımcının yer aldığı araştırmayı yürüten uzmanlardan Edward Giovannucci, kahvenin insülin seviyesini düşürdüğünü ve vücutta dolaşan serbest östrojeni azalttığını kaydetti.

Daha önce yapılan çalışmalar da, insülin seviyesindeki artış ve östrojene uzun süre maruz kalmanın rahim kanserine yakalanma riskini arttırdığını ortaya koymuştu.

Kahve tüketiminin söz konusu riski azalttığının saptandığını ancak bulguların henüz olgunlaşmakta olduğunu belirten uzmanlar, özellikle kafeinin etkilerine karşı duyarlı kimselerin kahve tüketimini arttırmalarının ise önerilmediğini söyledi.

Kahve içmekten hoşlanan kadınların bu alışkanlıklarına devam etmelerini öneren uzmanlar, kanserden korunmak için alınması gereken en temel önlemlerin dengeli beslenme ve bol egzersiz olduğunu da hatırlattı.

Araştırma, Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention dergisinde yayımlandı.

İSTANBUL HABER AJANSI 

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
ÇOK OKUNANLAR