• BIST 107.041
  • Altın 143,530
  • Dolar 3,5635
  • Euro 4,1526
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 18 °C

Putin imajı için 25 milyon $ ödedi!

Putin imajı için 25 milyon $ ödedi!
Rusya’nın dünyadaki imajını düzeltmek amacıyla çalıştığı ABD’li halka ilişkiler firmasına bugüne kadar 25 milyon dolar ödediği ortaya çıktı.

Dün New Times’ta çıkan “Putin, dünya liderliğini Obama’nın elinden kaptı” şeklindeki yorum da bu çalışmanın ne kadar etkili yürütüldüğünü gözler önüne serdi.Amerikalı halkla ilişkiler firması Ketchum Inc, Amerikalı ve Rus diplomatların Suriye konusundaki planları müzakere etmek üzere Cenevre’de buluşacakları günün sabahında, New York Times’ın okuyucu sayfalarında Putin’in yazısının yayınlanmasını sağladı.
 
Firma Rusya’dan bugüne kadar 25 milyon dolar kazandı.ABD’de yayınlanan "Outdoor Life" dergisi muhabiri, 2011 yılı Nisan ayında dönemin Rusya Başbakanı Vladimir Putin’le yaptığı mülakatında, Rus lidere, "Dünyanın en soğukkanlı siyasetçisi siz misiniz?" sorusunu yöneltti. Bu sıra dışı sorunun sorulduğu mülakat, 2006’dan bu yana Rusya’nın dünyadaki imajını parlatmaya çalışan Amerikalı halkla ilişkiler firması Ketchum Inc tarafından ayarlanmıştı.
 
Firma, dün yeni bir halkla ilişkiler darbesi yaparak New York Times’ın okuyucu sayfalarında Putin’in yazısının yayınlanmasına yardımcı oldu. Yazının zamanlaması dikkat çekiciydi. Putin’in görüşleri, tam da Amerikalı ve Rus diplomatların Suriye konusundaki planları müzakere etmek üzere Cenevre’de buluşacakları günün sabahında yayınladı.
 
Putin’in kendisini uluslararası uyuşmazlıklarda kaba güç kullanmaya meyilli bir kişilik olarak gören ABD’ye ağır başlı tavsiyelerde bulunarak kendisini bir barış elçisi olarak gösterdiği makale, ABD’li siyasiler arasında büyük ses getirdi.Putin’in Suriye’deki krizin askeri operasyon yerine diplomasi yoluyla çözümü yönündeki çabaları, New York Times gazetesinde ABD’nin küresel meselelerdeki liderlik konumunu sarstığı ve dünya liderliğini Obama’nın elinden kaptığı şeklinde yorumlandı.ABD Temsilciler Meclis Başkanı John Boehner, makalede "aşağılandığını" belirtirken, Beyaz Saray da, Putin’in Rusya’da mevcut olmayan basın özgürlüğünü kullanarak diplomatik bir üstünlük kurmaya çalıştığını not etti.
 
Adalet Bakanlığı verilerine göre, Omnicom Group Inc bünyesinde faaliyet gösteren Ketchum, Rusya adına yaptığı çalışmalardan bugüne kadar 25 milyon dolardan fazla kazandı. Firma ayrıca, Rusya’nın doğal gaz devi Gazprom’dan da yaklaşık 26 milyon dolar aldı.Ketchum, 2007’de Time dergisinde Putin’in "Yılın Adamı" seçilmesi içinde başarılı bir lobi faaliyeti yürütmüştü. ABD Adalet Bakanlığı tarafından açıklanan belgelerde, Ketchum temsilcileri ile Time’ın ilgili personeli arasında gerçekleşen yoğun toplantı ve görüşme trafiği ortaya çıkmıştı.Time, Putin hakkındaki yorumunda, Rus liderin "beden büyüttüğünü" belirterek, "küresel ölçekteki konularda da etkisini" artırdığını yazmıştı.Adalet Bakanlığının yayınladığı lobi kayıtlarına göre, Ketchum ayrıca aynı yıl, ABD Dışişleri Bakanlığından, Rusya’nın insan hakları siciline yönelik değerlendirmelerini yumuşatmasını istemiş. Kayıtlar, şirketin, Rusya’nın insan hakları ihlallerini gündeme getiren gazetecilerle de temasa geçtiğini ortaya koyuyor.
 
Rusya’nın ABD medyasında imajını düzeltmeye yönelik çabaların, ülke içinde sert tedbirler aldığı bir dönemde gerçekleşmesi de dikkat çekiyor.Belgelerde, Ketchum’ın Reuters muhabirleri dahil çok sayıdaki gazeteciyi; Rusya’daki ekonomi zirveleri, teknoloji şirketleri, golf ve spor müsabakaları, Soçi’deki 2014 Kış Olimpiyatları hakkında haber yapmaya teşvik ettiği belirtiliyor.Firma, Reuters’dan gelen sorulara verdiği cevabında, Rus hükümetiyle çalışmalarının, Rusya Federasyonu ile Batı medyası arasındaki ilişkileri geliştirmeye yönelik olduğu, daha geniş bir diyalog oluşturmayı amaçladığını dile getiriyor.
 
ABD’li bir şirketin, kendi ülkesinde insan haklarına kısıtlamalar getiren bir müşterisinin çıkarlarına hizmet etmesinin doğruluğunu sorgulayan İnsan Hakları İzleme Örgütü (HRW) direktörlerinden Anna Neistat, "Adil ve özgür demokratik bir toplumda faaliyet gösteren bir Amerikan şirketinin, böyle bir şeye destek vermeden önce iki kez düşünmesi gerekir. Benim kişisel görüşüm, bunun elbette çok kötü olduğu şeklinde" ifadelerini kullandı.Bunun birlikte Ketchum’ın faaliyetlerini gayet normal olarak değerlendirenler de var. Endüstri analizleri, ABD’li lobi ve halkla ilişkiler şirketlerinin en büyük müşterileri arasında yabancı hükümetlerin yer aldığını belirterek, bunun sadece Rusya ile sınırlı olmadığını belirtiyor.Analistler, bu şirketlerin faaliyetleri hakkında hükümete detaylı raporlar verdiği sürece temsil ettikleri ülkelere ilişkin çalışmalarında yasal olmayan hiçbir durumun söz konusu olamayacağını ifade ediyor.

www.aksiyonhaber.com

Bu haber toplam 397 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2010 Aksiyon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02122937548 | Haber Yazılımı: CM Bilişim