• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 9 °C
  • Ankara 9 °C

Başbakanın eski danışmanına hapis

Başbakanın eski danışmanına hapis
İngiltere Başbakanı David Cameron’ın eski basın danışmanı Andy Coulson, yargılandığı telekulak davasında 18 ay hapis cezasına çarptırıldı.

Geçtiğimiz hafta sonuçlanan davada Murdoch’ın “manevi kızı” olarak da bilinen Rebekah Brooks hakkındaki tüm suçlamalardan beraat ederken, editör Andy Coulson'un suçlu olduğuna karar verilmişti. Toplam 7 kişinin yargılandığı davada sanıklar, "yasadışı telefon dinleme ve kamu görevlilerine rüşvet verme" suçlarıyla yargılanıyordu. 

Coulson’ın News of The World (NotW) gazetesinin editörlüğünü yaptığı dönemde, sansasyonel haberler yapmak amacıyla gazetede yasadışı telefon dinlemeleri yapıldığı ortaya çıkmış ve bunun üzerine telekulak soruşturması başlamıştı.

David Cameron, önceki hafta, mahkeme yargıcı Coulson’ın suçlu olduğunu açıkladıktan kısa süre sonra kameralar karşısına geçerek, “Coulson'ı ikinci kez basın danışmanlığı görevine getirmem kesinlikle yanlış bir karardı, herkesten özür diliyorum." açıklamasını yapmıştı. Bu açıklamanın üzerine Yargıç Justice Saunders, mahkemenin karar aşaması sonuçlanmadan Cameron’ın açıklama yapmasının, yargıya müdahale açısından “çok kötü bir davranış” olduğunu vurgulayarak başbakanı kınamıştı.

CAMERON: HİÇ KİMSE HUKUKUN ÜSTÜNDE DEĞİL

Bugünkü hapis kararı sonrası tekrar bir açıklama yapan Başbakan Cameron, hiç kimsenin hukukun üstünde olmadığını vurgulayarak, adaletin yerine getirilmesinin ‘hak’ olduğunu belirtti. 
Coulson’ın yanı sıra aynı davada yargılanan gazeteciler Neville Thurlbeck ve Greg Miskiw 6 ay hapis cezasına, muhabir James Weatherup 4 ay hapis cezasına, özel dedektif Glenn Mulcaire ise 6 ay hapis cezasına çarptırıldı.

Andy Coulson 2003 yılında Rebekah Brooks'dan devraldığı News of the World (NotW) gazetesindeki editörlük görevinden Ocak 2007 tarihinde istifa etti. Bu görevinden ayrılmasının hemen ardından, o zaman Muhafazakar Parti lideri olan David Cameron'ın basın danışmanlığı görevine getirildi. Cameron 2010 yılında başbakan olduktan sonra da aynı görevine devam eden Coulson, telekulak skandalı büyümeye başlamadan 2011 yılının başında bu görevinden de ayrıldığını açıkladı.

Coulson ve Brooks, editörlüğünü yaptıkları dönemlerde Murdoch'ın gazetelerinde yaygın olarak yapılan yasadışı dinlemelerinin yanı sıra, Murdoch'ın yüzde 39'una sahip olduğu BSkyB ihalesinde hisselerin tamamına sahip olmak için Başbakan Cameron üzerinde lobi faaliyeti yapmakla suçlanıyordu. Rupert Murdoch'un İngiltere'deki News of the World (NotW) gazetesinde patlak veren ve ülkedeki diğer gazetelerine (Times, Sun) de sıçrayan telekulak skandalı sonrası açılan polis soruşturmasında onlarca gazeteci, polis, kamu görevlisi ve üst düzey yönetici gözaltına alınarak sorgulanmıştı.

Telekulak sonrası gelen yoğun eleştiriler üzerine Murdoch, en çok kar getiren tabloid gazetelerinden 168 yıllık News of the World'un yayın hayatına son vermişti. Hisselerinin tamamını almak için uzun zamandır hazırlık yaptığı BSkyB ihalesinden de çekilmek zorunda kalmıştı. Ayrıca, Murdoch ve oğlu James Murdoch "Meclis Kültür, Spor ve Medya Komisyonu" tarafından sorguya çekilmişti.

Bu haber toplam 316 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2010 Aksiyon Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02122937548 | Haber Yazılımı: CM Bilişim